Cieľom je podporiť svojich najúspešnejších autorov a ich knižné novinky.
Súčasťou kampane je katalóg, vystavenia v kníhkupectve aj rozhlasová kampaň.
IKAR OSLAVUJE 35 ROKOV – 35 Z VÁS MÔŽE VYHRAŤ KNIHY NA CELÝ ROK!
Vydavateľstvo IKAR každoročne pripravuje marketingovú kampaň na podporu predvianočného predaja svojich úspešných autorov a titulov. Už po štvrtýkrát je hlavný claim kampane: Knižné a veselé. Vydavateľstvo chce vo svojej kampani poukázať na zaujímavé tituly, ktoré vychádzajú v predvianočnom období a zároveň chce odporučiť čitateľom tie najvhodnejšie knižné darčeky pre blízkych a priateľov. Dlhodobo je štatisticky dokázané, že práve kniha patrí k najobľúbenejším vianočným darčekom. Je zdrojom relaxu, pobavenia, vedomostí a informácií, no a samozrejme výborným spoločníkom na voľný čas počas sviatkov a prázdnin.
Tento rok oslávilo vydavateľstvo Ikar 35 rokov existencie, preto pre svojich zákazníkov pripravilo súťaž, v ktorej môže 35 čitateľov vyhrať zásobu kníh na celý rok.
O kampani: Kampaň Knižné a veselé je rozdelená do dvoch vĺn a potrvá od 15. októbra 2025 do 15. januára 2026. Okrem dvoch katalógov (október a november) sa s ňou čitatelia stretnú aj v kníhkupectvách, v médiách, na sociálnych sieťach, či v online komunikácií. Dva katalógy, (spolu v počte 800 000 kusov), budú počas dvoch mesiacov vložené do najčítanejších printových médií a zvyšok sa dostane k čitateľom priamo v kníhkupectvách. Tento rok si však IKAR pripravil pre zákazníkov ešte niečo navyše, a síce možnosť vyhrať 35 x zásobu kníh na celý rok!
„Tento rok je pre nás kampaň Knižné a veselé výnimočná v tom, že naše vydavateľstvo oslavuje 35 rokov existencie. Preto sme sa rozhodli oceniť viacero verných čitateľov a čitateliek. Chceme ich motivovať, aby sa pri svojom knižnom nákupe zapojili do súťaže a získali tak možnosť vyhrať knihy na celý rok. Veď čo môže byť väčšia odmena pre knihomoľa, ako knižná nádielka! Práve preto nevyžrebujeme jedného, či troch výhercov, ale rovno 35. Veríme, že tak inšpirujeme viacerých ľudí k zapojeniu sa do súťaže. Katalóg v takomto rozsiahlom počte sa nám osvedčil už po minulé roky, je to skvelý nosič pre tých, ktorí si chcú prezrieť v pokoji našu ponuku a premyslieť si, aké knihy nakúpia či už online alebo v kníhkupectve. Je to ideálny nosič na komunikáciu knižných noviniek, nájdete tu odporúčania autorov, anotácie… No tým naša kampaň rozhodne nekončí. Čitateľov budeme motivovať ku kúpe kníh v kníhkupectvách rôznymi POS materiálmi, ako sú napríklad veže, orbitky či plagáty.
Okrem už spomenutých klasických nosičov, budeme posolstvo kampane a naše knižné novinky komunikovať aj v rozhlasových kampaniach, prostredníctvom PR rozhovorov v printoch, televízii či rozhlase. Veľmi silná je naša komunikácia na sociálnych sieťach, najmä na Instagrame, kde budeme aj v tomto roku veľmi aktívni. No a samozrejmosťou sú knižné podujatia – uvedenia kníh, besedy, autogramiády…myslím, že ich aj tento rok pripravujeme okolo 30. Najväčšou motiváciou však zostáva možnosť vyhrať knihy na celý rok. Stačí, ak si zákazník kúpi jednu z kníh, ktoré nájde v katalógu, zaregistruje sa na www.ikar.sk a je v hre o túto skvelú výhru.“, uviedol marketingový riaditeľ vydavateľstva IKAR, Michal Synak.
Vizuálny koncept kampane:
„Vizuálne vychádzame z konceptu kampane, ktorý sme predstavili pred troma rokmi. Pokračujem v ňom, pretože sa nám osvedčil a chceme, aby sa slovné spojenie Knižné a veselé, ako aj vizuálny štýl, našim zákazníkom prepojili s Ikarom. Pracovali sme aj teraz s farebnosťou chrbátikov knižných obálok a vytvorili z naukladaných kníh z produkcie vydavateľstva IKAR vianočný motív. Tento rok sú to anjelské krídla malého anjelika. Spojili sme tak knihy s ľudskou bytosťou, a síce s dieťatkom, lebo toto spojenie nám pripadá vizuálne atraktívne a vianočné. Kreatívny koncept kampane sme tvorili interne, stojí za ním dizajnérka Barbara Baloghová. Kampaň pracuje s tým, čo nám je najbližšie – s knihami ako vizuálnymi objektami, no a tento rok sme k nim pridali aj ľudský element.“, dodáva Michal Synak.
Kompletnú ponuku titulov zaradených do kampane nájdu čitatelia na: https://www.ikar.sk/